سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» سرگرمی » دوموزی در تمدن سومر باستان

تاریخ انتشار : 1398/06/02 - 8:45

 کد خبر: 13084
 555 بازدید

دوموزی در تمدن سومر باستان

دوموزی برای دیانت تمدن سومر باستان (معادل با تموز تمدن بابل) از مهم ترین خدایان پانتئون، خدای اصلی “خرمن” و کشاورزی و همسر والاتبار خدابانو اینانا است. مشابه توجیهی که در حکایت دیمیتر و پرسیفون یونانی شاهدیم، در مورد دوموزی نیز خزان و فصل رویش، با سفر او به جهان زیرین و بازگشتش به روی […]

دوموزی در تمدن سومر باستان

دوموزی برای دیانت تمدن سومر باستان (معادل با تموز تمدن بابل) از مهم ترین خدایان پانتئون، خدای اصلی “خرمن” و کشاورزی و همسر والاتبار خدابانو اینانا است.

مشابه توجیهی که در حکایت دیمیتر و پرسیفون یونانی شاهدیم، در مورد دوموزی نیز خزان و فصل رویش، با سفر او به جهان زیرین و بازگشتش به روی زمین توجیه می شود اما در اینجا علت این رفت و برگشت متفاوت است.

هنگامی که اینانا در هجومش به جهان زیرین توسط خواهرش ارشکیگال شهبانوی جهان مردگان اسیر شد، دوموزی نتوانست که یک عزاداری در خور برای همسرش، خدایانوی آسمانها اجرا نماید و او را نزد خدایان شرمسار ساخت/n بنابراین اینانا پس از آزاد شدن از جهان زیرین بر وی خشم گرفت و به ارشکیگال پیشنهاد کرد که دوموزی را به جای وی گروگان بگیرد/n

در شش ماه حضور دوموزی در جهان زیرین، تمام زمین شاهد خزان و یخبندان بود. با این واقعه دل ارشکیگال به رحم آمد و اجازه داد هر سال شش ماه خدای گیاهان نزد همسرش در روی زمین حضور یابد و در این شش ماه به یمن حضور او تابستان و فصل رویش گیاهان سر می رسد.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : سرگرمی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)