سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» سلامتی » آهن در سلامت کودک چه نقشی دارد؟

تاریخ انتشار : 1393/08/14 - 7:45

 کد خبر: 25
 671 بازدید

آهن در سلامت کودک چه نقشی دارد؟

آهن یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای رشد کودک است که کمبود آن تأثیر سوئی بر سلامت وی گذاشته و به کم‌خونی ناشی از فقر آهن منجر می‌شود. دکتر « بیدارپور» با اشاره به اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از شایع‌ترین انواع سوءتغذیه موادمغذی در میان کودکان است، اظهار کرد: درمان نشدن […]

آهن در سلامت کودک چه نقشی دارد؟

آهن یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای رشد کودک است که کمبود آن تأثیر سوئی بر سلامت وی گذاشته و به کم‌خونی ناشی از فقر آهن منجر می‌شود.

دکتر « بیدارپور» با اشاره به اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از شایع‌ترین انواع سوءتغذیه موادمغذی در میان کودکان است، اظهار کرد: درمان نشدن فقر آهن در کودکان، باعث تأخیر رشد جسمی و ذهنی کودک می‌شود بنابراین ضروریست والدین بهترین منابع آهن را برای تأمین نیاز کودک بشناسند.

وی افزود: کودکی که به دنیا می‌آید تا چهار ماهگی می‌تواند از آهن موجود در شیر مادر یا شیرخشک استفاده کند تا این سن، آهن به میزان کافی به بدن کودک می‌رسد.

ایشان خاطرنشان کرد: از ماه چهارم به بعد کودک به آهن نیاز بیشتری دارد و شیرمادر یا شیرخشک به تنهایی آهن موردنیاز او را تأمین نمی‌کند. بنابراین مکمل آهن به کودک خورانده می‌شود که باید جایگاه خاصی در غذای کمکی کودک داشته باشد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : سلامتی , کودکان
ارسال دیدگاه

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)