سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» بین الملل » نیویورک‌تایمز: توافق هسته‌ای با ایران به مانع برخورده است

تاریخ انتشار : 1393/08/26 - 9:13

 کد خبر: 39
 577 بازدید

نیویورک‌تایمز: توافق هسته‌ای با ایران به مانع برخورده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری رها نیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی از قول منابع مطلع به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ همانند سایر منابع خبری در روزهای گذشته از ایجاد شدن موانعی در این گفت‌وگوها خبر داده است. نیویورک‌تایمز می‌نویسد نیروهای آرایش‌یافته در جبهه مخالفان توافق هسته‌ای با ایران، گروه نیرومندی را […]

نیویورک‌تایمز: توافق هسته‌ای با ایران به مانع برخورده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری رها نیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی از قول منابع مطلع به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ همانند سایر منابع خبری در روزهای گذشته از ایجاد شدن موانعی در این گفت‌وگوها خبر داده است.

نیویورک‌تایمز می‌نویسد نیروهای آرایش‌یافته در جبهه مخالفان توافق هسته‌ای با ایران، گروه نیرومندی را تشکیل می‌دهند: جمهوری‌خواهان تازه به قدرت رسیده، برخی از همگنان رئیس جمهوری آمریکا در حزب دموکرات و بسیاری از متحدان آمریکا.

به نوشته این روزنامه، در حالی که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای دو طرف در هفته جاری به وین، پایتخت اتریش برمی‌گردند تا آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای را برگزار کنند، مشاوران امنیت ملی آمریکا شانس توافق هسته‌ای در روزهای پیش رو را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد برآورد می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آقای اوباما به گروهی از کسانی که اخیراً از کاخ سفید دیدن کرده‌اند درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفته است: «در پایان، این یک تصمیم سیاسی است که ایرانی‌ها باید بگیرند». اما نیویورک‌تایمز پس از بازتاب این اظهارات منتسب به رئیس جمهوری آمریکا می‌نویسد: «این اظهارات برای خود او (اوباما) هم صادق هستند.»

در ادامه این گزارش به این موضوع که کشورهای اروپایی بر خلاف آمریکا و اسرائیل تهدید اندکی از برنامه هسته‌ای ایران احساس می‌کنند اشاره شده، اما در ادامه فرانسه که از کشورهای مصر برای تشدید فشارها علیه ایران است، از این موضوع مستثنی شده است.

یک دیپلمات غربی فرانسه را به عنوان «وزنه‌ای در برابر تمایل اوباما برای دادن امتیاز به ایران» توصیف کرده است.

فردی که یکی از تنظیم‌کنندگان ارشد باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا توصیف شده درباره توافق دولت با کنگره در توافق هسته‌ای به نیویورک‌تایمز می‌گوید: «ما هر چه در باره آن مذاکره می‌کنیم را بایستی بتوانیم دیر یا زود به کنگره ارائه کنیم.»

وی افزود: «و این در اتاق مذاکره به نفع ماست چون معنای آن این است که ما می‌توانیم به ظریف (وزیر خارجه ایران) بگوییم که حتی اگر ما توافق کنیم تحریم‌‌ها را زود برگردانیم یا به شما اجازه دهیم سانتریفیوژها را نگاه دارید ـ که چنین نخواهیم کرد ـ کنگره شورش خواهد کرد.»

در ادامه این گزارش از قول مقامات اطلاعاتی آمریکا و اروپا ادعا شده که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقد است که انتخابات اخیر میان‌دوره‌ای کنگره اوباما را تضعیف کرده و گفت‌وگوها همین حالا هم به به رسمیت شناسی حق غنی‌سازی ایران رسیده‌اند.

انتهای پیام/م.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , سیاسی , ورزشی
ارسال دیدگاه

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)