سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» سرگرمی » چرا خدایان هندو چندین دست دارند؟

تاریخ انتشار : 1398/06/06 - 9:23

 کد خبر: 14060
 699 بازدید

چرا خدایان هندو چندین دست دارند؟

یکی از ویژگی های عجیب و منحصر بفرد خدایان مسلک هندو و اساطیر هند، داشتن چندین “دست” در اغلب اوقات و گاها حتی چندین “سر” است. باید بدانیم که اندیشه ای خاص در ورای این توصیف پنهان است. ۱. سرهای چندگانه نمایانگر وجهه های متفاوت ممکن برای یک خدا هستند. برای مثال لرد براهما خدای […]

چرا خدایان هندو چندین دست دارند؟

یکی از ویژگی های عجیب و منحصر بفرد خدایان مسلک هندو و اساطیر هند، داشتن چندین “دست” در اغلب اوقات و گاها حتی چندین “سر” است. باید بدانیم که اندیشه ای خاص در ورای این توصیف پنهان است.

۱. سرهای چندگانه نمایانگر وجهه های متفاوت ممکن برای یک خدا هستند. برای مثال لرد براهما خدای خالق بزرگ تثلیث تری_مورتی سه سر دارد که اشاره به وجه نامیرایی او در “گذشته”، “حال” و “آینده” دارد. یا بعضا این مسئله نشان دهنده قدرت بسیار است. برای مثال راوانا دیتی شیطانی مصاف رام در حماسه رامایانا ده سر دارد

۲. دست های بسیار نشانگر وظایف متعدد یک خدا و قدرت او در حیطه های مختلف هستند. معمولا یکی از این دستها بدون اینکه چیزی در دست داشته باشد آزاد و با نشان اوم بر کف دست نقش میشود که معنای سلام و تهیت برای پرستنده را دارد.

۳. هر یک از دست های متعدد نگاه دارنده یک شاکتی (وسیله یا اسلحه مقدس خدای مزبور) می باشد. تعدد در چاکتی می تواند نشان دهنده عزت و والاتباری یک خدای هندو باشد.


برچسب ها : , , , , , , , ,
دسته بندی : سرگرمی , فرهنگ ملل

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)