سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» اسرار خانه داری » زمانی برای تزیین قلب خانه

تاریخ انتشار : 1393/08/15 - 8:53

 کد خبر: 136
 1678 بازدید

زمانی برای تزیین قلب خانه

قلب خانه آشپزخانه است و چیزی که بیش از همه در این قسمت توجه افراد را به‌خود جلب می‌کند کابینت‌های نصب شده در آشپزخانه است. خیلی‌ها، به‌خصوص خانم‌ها دوست دارند آشپزخانه به کابینت‌هایی مقاوم و البته زیبا و خوشرنگ مجهز شده باشد تا به مرور زمان از چشم آنها نیفتد یا باعث خستگی‌شان نشود، به […]

زمانی برای تزیین قلب خانه

قلب خانه آشپزخانه است و چیزی که بیش از همه در این قسمت توجه افراد را به‌خود جلب می‌کند کابینت‌های نصب شده در آشپزخانه است.

خیلی‌ها، به‌خصوص خانم‌ها دوست دارند آشپزخانه به کابینت‌هایی مقاوم و البته زیبا و خوشرنگ مجهز شده باشد تا به مرور زمان از چشم آنها نیفتد یا باعث خستگی‌شان نشود، به همین‌خاطر شما در انتخاب و خرید کابینت باید دقت زیادی کنید و داشتن اطلاعاتی در این مورد به شما کمک می‌کند تا کابینتی با قیمت مناسب، مقاوم و ظاهری برازنده برای آشپزخانه خانه خود خریداری کنید.

چند نوع کابینت داریم
کابینت‌ها به ۲دسته مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند. کابینت‌های کلاسیک که سنتی هم نامیده می‌شوند داری ارتفاع کم و عرض و عمق بیشتری هستند و در خیلی از موارد از چوب برای طراحی این نوع کابینت‌ها استفاده می‌شود اما یکی از تفاوت‌های چشمگیر این نوع کابینت‌ها حاشیه نگاری‌های انجام شده روی آنهاست که ظاهر زیبایی به کابینت می‌دهد.

کابینت‌های مدرن مشخصه بارزشان ظاهر ساده‌شان است. این کابینت‌ها ارتفاعی بلند و عرض کمتری نسبت به کابینت‌های کلاسیک دارند.

اما چیزی که در خرید هر نوع کابینتی اهمیت دارد تمام‌ ام دی اف بودن آن است؛ یعنی اینکه کابینت، کانتر که اسکلت کابینت به‌حساب می‌آید، درها و… . همگی تمام‌ ام دی اف باشد و توجه داشته باشید که از صفحات شرکتی برای کابینت خود استفاده کنید چراکه صفحه و ورقه روی آن یک تکه و کار با دوام‌تر است. در بازار فعلی صفحات کابینت به ۵دسته تقسیم می‌شود. صفحه کابینت‌ ام دی اف ۳۲میل، روکش اچ پی‌ال با صفحه‌ ام دی اف، روکش اچ پی‌ال با صفحه نئوپان، روکش اچ پی ال با صفحه سنگ مصنوعی تمام اکریلیک و روکش ملامینه با صفحه پلی وود.

اما شاید در میان این دسته‌بندی مرسوم‌ترین نوع صفحه کابینت همان صفحه ‌ام دی اف ۳۲میل باشد که معمولا روکش اچ‌پی ال دارد. این صفحه مقاومت بیشتری در برابر آب و خرابی دارد صفحات نئوپان قیمت کمتری دارند اما در برابر آب، آتش و خراش مقاومت کمتری دارند و خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهند.

البته محصول دیگری با عنوان پلی وود در بازار به چشم می‌خورد که از چوب و پلاستیک ساخته شده و ضخامت زیادی دارد. این نوع کابینت در برابر رطوبت، آب و آتش مقاوم است. از مشخصه‌های دیگر آن می‌توان به قابلیت تعمیر، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، دارا بودن وزنی سبک و ضد‌لک بودن آن اشاره کرد.

پیشنهادی برای خرید کابینت
رنگ و طرح کابینت هم در چشمنواز دیده شدن آشپزخانه شما تأثیر زیادی دارد. اگر آشپزخانه شما کوچک است یا نورگیری کمی دارد بهتر است از کابینت‌هایی با رنگ روشن استفاده کرده و از رنگ‌های تیره مثل قرمز، قهوه‌ای یا آبی و… پرهیز کنید. این رنگ‌ها خیلی زود شما را خسته خواهند کرد اما تلفیقی از رنگ‌های گرم و سرد می‌تواند فضای آشپزخانه را دلنشین و گرم جلوه دهد.

اگر آشپزخانه شما سقف کوتاهی دارد می‌توانید از کابینت‌های چوبی با خطوط و دستگیره‌های عمودی استفاده کنید و اگر سقف بلندی دارد از کابینت‌های چوبی با خطوط و دستگیره‌های افقی. اگر وسایل آشپزخانه شما زیاد است، می‌توانید روی ملحقات کابینت حساب باز کنید و حین خرید کابینت از قفسه، سینی، کشو و … هم استفاده کنید تا هم محیط آشپزخانه‌تان خلوت‌تر و هم زیبایی محیط آن بیشتر شود.

یراق‌آلات کابینت هم بسیار مهم است. ظرافت در خرید این نوع وسایل اهمیت دارد اما سعی کنید یراق‌آلات به قدری ظریف نباشد که خیلی زود و با چندبار باز و بسته کردن درها و کشوهای کابینت مقاومت خود را از دست داده و بشکند. لازم است بدانید برای آن دسته از افرادی که دچار محدودیت‌های فیزیکی یا نقص عضو هستند نیز یراق‌آلات مخصوصی وجود دارد که کار آنها را در استفاده از کابینت‌ها آسان می‌کند.

فراموش نکنید که تنها کابینت نیست که به ظاهر آشپزخانه شما زیبایی می‌بخشد. پس از انتخاب کابینت شما باید به فکر پیشخوان هم باشید که باید از بیش از یک ماده ساخته شده و مقاومت بسیاری داشته و ضد‌خش و لک باشد.

به غیراز کابینت‌های معمولی در بازار، کابینت‌های سفارشی و نیمه‌سفارشی هم وجود دارد. کابینت‌های معمولی به‌صورت پیش‌ساخته در کارگاه‌های ساخت کابینت موجود است و پس از اینکه سفارش دادید خیلی زود آماده می‌شود.

کابینت‌های نیمه‌سفارشی این امکان را دارند تا مشتری از میان ۲گزینه، اندازه و شکل یک مورد را با توجه به بودجه‌اش انتخاب کند. اما کابینت‌های سفارشی همانطور که از نامش پیداست این اجازه را به شما می‌دهند که نسبت به فضایی که در اختیار دارید و با توجه به رنگ، شکل و طرح مورد نظرتان، سفارش بدهید و طبق درخواست‌تان کابینت ساخته می‌شود که زمان تحویل آن کمی طولانی‌تر خواهد بود.

کابینت‌های کلاسیک,کابینت‌های مدرن

به چه نکاتی دقت کنیم
از مسائل مهمی که در خرید کابینت باید به آن دقت کرد لولاهای به‌کار رفته در آن است که بهتر است از نوع آرام بند باشد. حتی می‌توانید از یراق‌آلات آرام بند استفاده کنید. استفاده از لولاهای آرام بند باعث می‌شود که در زمان رها شدن، در کابینت آرام بسته شود. درباره آبچکانی که در کابینت خود استفاده می‌کنید، باید به جنس آن دقت کنید چراکه بعضی از آبچکان‌ها پس از مدتی به‌خاطر جنس بدی که دارند زنگ می‌زنند. حتما حین خرید از فروشنده بخواهید که آبچکان ضد‌زنگ به شما بدهد.

حواستان باشد که نوعی کابینت با نام «های گلاس براق» در بازار موجود است که جنس آن چینی است و اگر به روکش آن دقت کنید متوجه موج‌دار بودن آن خواهید شد. هرچند مدل‌های «های گلاس خارجی» به نسبت بهتر هستند و مقاومت بیشتری دارند در نظر داشته باشید برای خرید این نوع کابینت باید هزینه بیشتری بکنید. اگر قصد خرید کابینت کلاسیک را دارید و دلتان می‌خواهد روی کابینت ابزار خورده باشد نیز مشکلی نیست.

شما حین خرید می‌توانید مدل ابزار دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس با سفارش آنها، ابزار مورد نظر با دستگاهی مخصوص روی کابینت‌ها ایجاد می‌شود. حتی شما این امکان را دارید که از روکش دلخواه خود برای کابینت خانه‌تان استفاده کنید و دست‌تان برای انتخاب روکش کابینت هم باز است. از دیگر نکاتی که باید حین خرید کابینت به آن دقت کرد سینک آشپزخانه است.

حتما از سینک پی وی سی استفاده کنید چراکه تنها جایی که بیش از قسمت‌های دیگر در معرض خرابی قرار دارد سینک آشپزخانه است و استفاده از سینک پی وی سی که پلاسیک بیشتری در ساخت آن به‌کار رفته، مقاومت سینک و کابین آن را بیشتر و عمر سینک آشپزخانه‌تان را طولانی‌تر خواهد کرد، به همین‌خاطر ضخامت ۱۶میل گزینه خوبی در انتخاب کابین سینک آشپزخانه است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسرار خانه داری
ارسال دیدگاه

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)