سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» گردشگری » ده برج بلند جهان در سال ۲۰۱۶

تاریخ انتشار : 1398/05/30 - 8:52

 کد خبر: 12269
 673 بازدید

ده برج بلند جهان در سال ۲۰۱۶

آسمان خراش ها با گسترش شهرها و شهرستان‌ها میزان تولید و ساز آسمان خراش ها و برج های بلند در دنیا افزایش یافته هست و از طرف دیگر به علت کمبود جا بر روی زمین به نظر می رسد چاره‌ی دیگری باقی نمانده هست. در شمال ایالات امریکا ۷۵ درصد از بلندترین ساختمان ها در […]

ده برج بلند جهان در سال ۲۰۱۶

آسمان خراش ها

با گسترش شهرها و شهرستان‌ها میزان تولید و ساز آسمان خراش ها و برج های بلند در دنیا افزایش یافته هست و از طرف دیگر به علت کمبود جا بر روی زمین به نظر می رسد چاره‌ی دیگری باقی نمانده هست.

در شمال ایالات امریکا ۷۵ درصد از بلندترین ساختمان ها در ۲۰ سال جدید ساخته شده هست، وضعیت در آسیا و به خصوص در خاورمیانه نیز فرق چندانی ندارد.

بعنوان مثال، آسیایی ها در فاصله بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پیروز شده اند تا دو ساختمان بلند دیگر را به فهرست ۱۰ ساختمان بلند دنیا اضافه کنند. در ادامه با هم نگاهی میاندازیم به ۱۰ ساختمان بلند دنیا در سال ۲۰۱۶.

 

۱۰. مرکز تجارت بین الملل، هنگ کنگ، ۴۸۴ متر ارتفاع

 

مرکز تجارت بین الملل

 

تولید این ساختمان ۱۰۸ طبقه در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ پایان یافت. در آن زمان چهارمین آسمان خراش بلند در دنیا بود. در این ساختمان امکاناتی نظیر مرکز خرید، استخر شنا و رستوران های ۵ ستاره وجود دارد.

 

۹. مرکز مالی جهانی شانگهای، چین، ۴۹۲ متر

 

مرکز مالی شانگهای

 

این ساختمان ۱۰۱ طبقه در میان سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ ساخته شد و در آن زمان بلندترین برج چین لقب گرفت. طراحی این آسمان خراش که به عهده شرکت آمریکایی کان پدرسون فاکس «KPF» بود، از دید منتقدان، نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده هست.

 

۸. تایپه ۱۰۱، تایوان، ۵۰۸ متر

 

تایپه 101

 

این برج که ۱۰۱ طبقه دارد در شهر تایپه واقع شده هست. تولید تایپه ۱۰۱ در سال ۲۰۰۴ پایان یافت و به علت داشتن شیشه هایی به رنگ سبر-آبی منحصر به فرد شناخته میشود. این آسمان خراش به علت آنکه در منطقه زلزله خیز ساخته شده هست، به شدت در برابر زلزله و طوفان مقاوم هست.

 

۷. مرکز مالی CTF، چین، ۵۳۰ متر

 

ctf

 

این برج در شهر گوانگژو در جنوب چین واقع شده هست و به تازگی به این فهرست اضافه شده هست. چرا که تولید آن در اکتبر سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده هست. این برج ۱۱۱ طبقه یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیا را با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت دارد. این ساختمان مرکز خرید با پارکینگ اختصاصی دارد. این برج هم اداری و هم مسکونی هست، به استثناء ۱۶ طبقه انتهایی که هتلی با ۲۵۱ اتاق هست که هنوز افتتاح نشده هست.

 

۶. مرکز تجارت جهانی یک، آمریکا، ۵۴۲ متر

 

مرکز تجاری یک

 

این ساختمان ۱۰۴ طبقه نه تنها بلندترین ساختما نیویورک و ایالت متحده بلکه کل نیمکره غربی هست. تولید آن در سال ۲۰۱۴ اتمام یافت. این برج را بعنوان یادبود ساختمانی که در حمله ۱۱ سپتامبر ویران شد، ساخته اند. استفاده از انرژی های تجدید پذیر یکی از ویژگی های این برج هست.

 

۵. برج جهانی لوته، کره جنوبی، ۵۵۵ متر

 

برج لوته

 

برج جهانی Lotte نیز یکی از اعضای جدید این فهرست هست که تولید آن در مارس ۲۰۱۶ پایان یافته و پنجمین ساختمان بلند در دنیا لقب گرفته هست. ۱۳ سال برنامه ریز و تهیه تولید و ساز این برج زمان برده هست. از ویژگی های این ساختمان ۱۲۳ طبقه این هست که ۶ طبقه آن در زیر زمین ساخته شده و با چنان قدرتی طراحی شده هست که توانایی مقاومت در برابر زلزله ای در مقیاس ۹ ریشتر را نیز دارد.

 

۴. مرکز سرمایه گذاری بین المللی پینگ آن

 

مرکز تجارت بین الملل

 

مرکز مالی بین المللی پینگ آن در شهر شنژن چین واقع شده هست و تقریباً عضو جدید این فهرست به حساب می‌آید. تولید این آسمان خراش به طور رسمی در سال ۲۰۱۵ پایان یافت، اما انتظار می رود که تولید و ساز در آن تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد. این ساختمان ۱۱۵ طبقه دارای مرکز کنفرانس، هتل، مراکز خرید و ۳۳ آسانسور هست.

 

۳. برج رویال کلاک مکه، عربستان، ۶۰۱ متر

 

برج رویال کلاک مکه

 

سومین ساختمان بلند دنیا در عربستان سعودی متعلق به دولت این کشور هست. تولید این ساختمان ۱۲۰ طبقه در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. ابعاد ساعت این برج ۱۳ متر مربع هست که آن را به بزرگ ترین در دنیا تبدیل می کند. ۲۱ هزار چراغ سبز و سفید در طراحی ساعت این برج به کار رفته هست که از فاصله ۳۰ کیلومتری قابل دیدن اند.

 

۲. برج شانگهای، چین، ۶۳۲ متر

 

برج شانگهای

 

برج شانگهای ۱۲۱ طبقه دارد و دومین برج بلند دنیا هست. تولید آن در سال ۲۰۰۶ آغاز شد و هشت سال بعد در ماه مارس ۲۰۱۴ پایان یافت. ۴.۲ میلیارد دلار هزینه تولید این آسمان خراش بود. این ساختمان بعنوان یک هتل، توسط شرکت معماری آمریکایی گنسلر ساخته شده و در مجموع ۱۱۰۰ پارکینگ و ۳۲۰ اتاق دارد. نمای این برج بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد هست.

 

۱. برج خلیفه، امارات متحده عربی، ۸۲۸ متر

 

برج خلیفه

 

این ساختمان ۱۶۳ طبقه که بعنوان برج دوبی نیز شناخته میشود، بلندترین ساختمان دنیا هست و از فولاد و بتن ساخته شده هست و طراحان آن شرکت اوینگز، اسکیدمور و مریل از شیکاگو میباشند که پیش از بین بدلیل طراحی برج ویلیس و ساختمان تجارت جهانی یک مشهور شده بودند. تولید این برج در سال ۲۰۱۰ پایان یافت. این پروژه متعلق به دولت امارات بود و با هدف ایجاد تغییر اقتصاد کشور از صنعت نفت به توریسم آغاز شد.

این ساختمان دارای ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۴۹ طبقه اداری، ۹ هتل، یک مرکز خرید، استخر، کتابخانه و.. هست. تولید این آسمان خراش اضافه بر دریافت ستایش از منتقدان طراحی، رویدادی بود که دنیا امارات را به رسمیت بشناسد.

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : گردشگری , گردشگری

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)