سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» مطالب خواندنی » چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟

تاریخ انتشار : 1399/02/06 - 23:08

 کد خبر: 36541
 274 بازدید

چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟

مصرف زنجبیل برای افرادی که زیر وزن طبیعی هستند می‌تواند منجر به کاهش اشتها و متعاقبا ریزش مو و کمبود ویتامین شود زنجبیل در بیماران هموفیلی می‌تواند موجب تشدید خونریزی شود مصرف زنجبیل در‌ سه ماهه آخر حاملگی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند موجب زایمان زودرس و پیش از موعد شود برای افرادی […]

چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟

مصرف زنجبیل برای افرادی که زیر وزن طبیعی هستند می‌تواند منجر به کاهش اشتها و متعاقبا ریزش مو و کمبود ویتامین شود
زنجبیل در بیماران هموفیلی می‌تواند موجب تشدید خونریزی شود
مصرف زنجبیل در‌ سه ماهه آخر حاملگی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند موجب زایمان زودرس و پیش از موعد شود
برای افرادی که داروی دیابت و فشار خون بالا مصرف می‌کنند استفاده از زنجبیل به شدت منع می‌شود داروهایی چون “بتابلاکرها”، داروهای ضد انعقاد و انسولین وقتی با زنجبیل ترکیب می‌شوند می‌توانند بسیار خطرناک باشند

زنجبیل یک ضد التهاب است

یک جز فعال در زنجبیل، می تواند با مهار مسیر NF – kB ، ژنهای التهابی را تنظیم کند.

مانند NSAIDs ( آسپرین و ادویل )، زنجبیل فعالیت های آنزیم های کوکس را مسدود می کند و همچنین تولید مواد شیمیایی التهابی به نام لوکوترین و پروستاگلاندین، زنجبیل مانع انتشار التهاب سیتوکین از یاخته های بیگانه در مطالعات سلولی می شود زنجبیل سرم را در موضوعات انسانی کاهش می دهد.

زنجبیل به اگزما به کمک می کند

شوگاول ، یک ترکیب یافت شده در زنجبیل،است که حساسیت پوست ( اگزما ) در موش ها را از طریق مانع سیتوکین با فعال کردن مسیرNrf2 درمان می کند .

 زنجبیل روده را بهبود می بخشد

زنجبیل پروستاگلادین را در پوشش شکم بالا می برد (هنگامی کهNSAID کاهش می یابد ) در بیماران مبتلا به آرتروز که مدت ها از مشکلات شکمی رنج می برند ازNSAID مطالعات حیوانی تایید می کند زنجبیل پوشش شکمی را با جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری از طریق کاهش ترشح اسید معده کاهش می دهد.

زنجبیل به درمان استفراغ و حالت تهوع کمک می کند

زنجبیل از فعالیت بیش از حد اعصاب جلوگیری و با ممانعت از عملکرد سروتونین در بخش گوارشی، حالت تهوع ، استفراغ ایجاد می کند و زنجبیل مسکنی غیر دارویی موثر برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری است. زنجبیل به حالت تهوع و استفراغ ناشی از عوارض جانبی شیمی درمانی کمک می کند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : مطالب خواندنی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)