سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» روانشناسی کودک » چگونه فرزندانمان را به حرف زدن تشویق کنیم؟

تاریخ انتشار : 1399/03/18 - 23:46

 کد خبر: 38976
 385 بازدید

چگونه فرزندانمان را به حرف زدن تشویق کنیم؟

هرقدر فرزند خود را از سن پایین تری به وسیله حرف زدن با او و تشویق کردنش به پاسخ دادن، تحریک به صحبت کردن کنید، زودتر یاد می گیرد صحبت کند و کیفیت گفتار او نیز بهتر خواهد بود بنابراین، از روز نخست تولد فرزندتان، بدون وقفه صحبت کنید و همه گفتگوهای خود را به […]

چگونه فرزندانمان را به حرف زدن تشویق کنیم؟

هرقدر فرزند خود را از سن پایین تری به وسیله حرف زدن با او و تشویق کردنش به پاسخ دادن، تحریک به صحبت کردن کنید، زودتر یاد می گیرد صحبت کند و کیفیت گفتار او نیز بهتر خواهد بود

بنابراین، از روز نخست تولد فرزندتان، بدون وقفه صحبت کنید و همه گفتگوهای خود را به صورتی بسیار نمایشی و اغراق شده انجام دهید.

برای حرف زدن با بچه‌ها از طریق بازی وارد شوید

تام درحالی‌که حرف‌هایش را با حرکات چهره و بدنش همراه می‌کند، ماشین کوچکش را به ماشین‌دوستش می‌زند و می‌گوید: «مثلاً من پلیسم. تو هم دزدی. بعد من تو را با ماشین مسابقه‌ام گیر میندازم!» دوستش هم توضیح می‌دهد که چگونه با زیرکی و شجاعت تمام توانسته است از تعقیب و گریز پلیس فرار کند. بازی فعالیت اصلی کودک است. بازی در فرآیند رشد زبانی کودک و تربیت وی نقش اساسی ایفا می‌کند زیرا امکان خلق جهانی «نیمه تخیلی» را به کودک می‌دهد؛ در بازی‌های که هرکس نقش جدیدی پیدا می‌کند و به‌طورکلی، در فعالیت‌های نمادین، عملکرد زبانی کودکان نسبت به زندگی عادی به بیشترین حد خود می‌رسد.

به همین دلیل است که «اتاقک‌های بازی» در کلاس‌های مهدکودک برای رشد زبانی کودکان بسیار اهمیت دارد. کلاس‌های زیادی هستند که اتاقک‌های بازی را مکان‌های واقعی یادگیری تلقی می‌کنند و به‌طور مرتب، ابزارهای آموزشی و قواعد بازی آن‌ها را تقویت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، با اضافه کردن یک اسباب‌بازی جدید آشپزی یا یک قاعده جدید برای دادن آن به بچه‌ها (مثلاً می‌توانیم بگوییم: امروز برای ناهار مهمان‌داریم) می‌توان آشپزخانهٔ بازی کودکان را غنی کرد. به عقیده برخی محققان، این فعالیت‌های نمادین در رشد زبانی و هم‌چنین در دیگر یادگیری‌های تحصیلی به‌خصوص فعالیت‌های مربوط به نوشتن تأثیر بسزایی دارد.


برچسب ها :
دسته بندی : روانشناسی کودک

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)