سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» علم و تکنولوژی » الگوریتم گوگل برای تشخیص زبان اشاره

تاریخ انتشار : 1398/06/05 - 5:15

 کد خبر: 13399
 409 بازدید

الگوریتم گوگل برای تشخیص زبان اشاره

الگوریتم ردیابی دست گوگل؛ نویدبخش تشخیص زبان اشاره پژوهشگران هوش مصنوعی گوگل الگوریتمی ابداع کرده‌اند که بدون نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمند برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های حجیم، امکان ردیابی حرکات دست را صرفا با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به دوربین فراهم می‌آورد. با‌ اینکه میلیون‌ها نفر از زبان اشاره برای برقراری ارتباط استفاده‌ می‌کنند، پژوهش‌هایی با […]

الگوریتم گوگل برای تشخیص زبان اشاره

الگوریتم ردیابی دست گوگل؛ نویدبخش تشخیص زبان اشاره

پژوهشگران هوش مصنوعی گوگل الگوریتمی ابداع کرده‌اند که بدون نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمند برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های حجیم، امکان ردیابی حرکات دست را صرفا با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به دوربین فراهم می‌آورد.

با‌ اینکه میلیون‌ها نفر از زبان اشاره برای برقراری ارتباط استفاده‌ می‌کنند، پژوهش‌هایی با هدف تشخیص حرکات پیچیده‌ی دست در این زبان و تبدیل آن به گفتار تا‌به‌امروز موفقیت چندانی را شاهد نبوده‌اند. در این میان، شاید پیشرفت‌های اخیر آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی گوگل درزمینه‌ی ردیابی زمان‌ واقعی حرکات دست، مقدمه همان دستاورد بزرگی باشد که مدت‌ها است در انتظار آن هستیم.

این تکنیک جدید با به‌کارگیری چند روش میان‌بر هوشمندانه و بازدهی رو‌به‌رشد سیستم‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین، به‌صورت درلحظه (real-time) نقشه‌ای از دست و تمام انگشتان آن‌ را تنها با استفاده از گوشی هوشمند و دوربین آن ترسیم‌ می‌کند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : علم و تکنولوژی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)