سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» علم و تکنولوژی » تصاویری که هوش مصنوعی را گول می‌زنند

تاریخ انتشار : 1398/05/30 - 7:08

 کد خبر: 12274
 426 بازدید

تصاویری که هوش مصنوعی را گول می‌زنند

✍🏻 تصاویری که هوش مصنوعی را گول می‌زنند دن هاندریکس به‌عنوان دانشجوی دکتری دانشگاه برکلی، با چند تصویر ساده نشان داده است که هوش مصنوعی امروزی تا چه حد سطحی است. مجموعه‌ای از تصاویرعرضه شده توسط این فرد توانسته است در ۹۸ درصد مواقع هوش مصنوعی را فریب بدهد و سنجاب‌ها با شیرهای دریایی و یک سنجاقک […]

تصاویری که هوش مصنوعی را گول می‌زنند

✍🏻 تصاویری که هوش مصنوعی را گول می‌زنند

دن هاندریکس به‌عنوان دانشجوی دکتری دانشگاه برکلی، با چند تصویر ساده نشان داده است که هوش مصنوعی امروزی تا چه حد سطحی است.
مجموعه‌ای از تصاویرعرضه شده توسط این فرد توانسته است در ۹۸ درصد مواقع هوش مصنوعی را فریب بدهد و سنجاب‌ها با شیرهای دریایی و یک سنجاقک با دریچه فاضلاب اشتباه گرفته می‌شوند.

این تصاویر در واقع زیرمجموعه‌ای از ImageNet است که دربرگیرنده بیش از ۱۴ تصویر نام‌گذاری شده دستی است که برای تربیت هوش مصنوعی طراحی‌شده است.

این زیرمجموعه که با نام ImageNet-A شناخته می‌شود، از تصاویری تشکیل شده است که دائما هوش مصنوعی را فریب می‌دهد و می‌تواند پیامدهای بسیار جدی‌ای در دنیای واقعی داشته باشد.
پس چگونه می‌توان این مشکل بزرگ در هوش مصنوعی را حل کرد؟

راه‌حل متخصصان تبدیل هوش مصنوعی از “قطعی بودن” به “دقیق بودن” است. به‌ این‌ ترتیب یک هوش مصنوعی در برخورد با مشکلات این‌چنینی به‌جای انتخاب میان ماهیت گربه بودن یا نبودن، مجبور به استدلال آوری در رابطه با علت ندانستن این ماهیت می‌شود.


برچسب ها :
دسته بندی : علم و تکنولوژی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)