سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» علم و تکنولوژی » شبیه سازی سیستم های کوانتومی به کمک هوش مصنوعی

تاریخ انتشار : 1398/06/02 - 6:11

 کد خبر: 12880
 391 بازدید

شبیه سازی سیستم های کوانتومی به کمک هوش مصنوعی

🔺هوش مصنوعی قادر است تا بدون نیاز به قدرت رایانشی بالا، به شبیه سازی سیستم های کوانتومی کمک کند. برای آگاهی از جزئیات این خبر با کلیک همراه باشید. 🔺شبیه سازی فیزیک کوانتومی کار بسیار سختی است. چراکه همزمان با افزایش پیچیدگی سیستم کوانتومی، نیاز به قدرت رایانشی نیز بیشتر می شود. حتی یک ابرکامپیوتر […]

شبیه سازی سیستم های کوانتومی به کمک هوش مصنوعی

🔺هوش مصنوعی قادر است تا بدون نیاز به قدرت رایانشی بالا، به شبیه سازی سیستم های کوانتومی کمک کند. برای آگاهی از جزئیات این خبر با کلیک همراه باشید.

🔺شبیه سازی فیزیک کوانتومی کار بسیار سختی است. چراکه همزمان با افزایش پیچیدگی سیستم کوانتومی، نیاز به قدرت رایانشی نیز بیشتر می شود. حتی یک ابرکامپیوتر نیز ممکن است هنگام شبیه سازی یک سیستم کوانتومی پیچیده دچار مشکل شود. اما استفاده از هوش مصنوعی تا حدی این مشکل را برطرف می کند.

🔺پژوهشگران اخیرا یک روش محاسباتی جدید را معرفی کرده اند که جهت شبیه سازی سیستم های کوانتومی بسیار بزرگ، از شبکه های عصبی مصنوعی استفاده می کند. این تیم پژوهشی، روش های شناخته شده در حیطه سیستم های کوانتومی، نظیر نمونه سازی تصادفی مونت کارلو را با یک شبکه عصبی ترکیب کرده اند. گفته می شود روش ترکیبی پیشنهادی، می تواند حالت های کوانتومی متعدد را به طور همزمان نمایش دهد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : علم و تکنولوژی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)