سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» علم و تکنولوژی » طراحی پمپ حرارتی به وسیله هوش مصنوعی و کاهش مصرف انرژی

تاریخ انتشار : 1398/06/02 - 6:16

 کد خبر: 12884
 389 بازدید

طراحی پمپ حرارتی به وسیله هوش مصنوعی و کاهش مصرف انرژی

محققان مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان سوییس، نوعی هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند کمپرسورهای پمپ حرارتی نسل بعد را به گونه‌ای طراحی کند که برای کار کردن فقط ۲۵ درصد انرژی لازم داشته باشند. ۵۰ تا ۶۰ درصد خانه‌های نوساز سوییس به پمپ‌های حرارتی مجهز شده‌اند. این سیستم‌ها، انرژی حرارتی محیط اطراف، مانند زمین، هوا، […]

طراحی پمپ حرارتی به وسیله هوش مصنوعی و کاهش مصرف انرژی

محققان مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان سوییس، نوعی هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند کمپرسورهای پمپ حرارتی نسل بعد را به گونه‌ای طراحی کند که برای کار کردن فقط ۲۵ درصد انرژی لازم داشته باشند.

۵۰ تا ۶۰ درصد خانه‌های نوساز سوییس به پمپ‌های حرارتی مجهز شده‌اند. این سیستم‌ها، انرژی حرارتی محیط اطراف، مانند زمین، هوا، رودخانه یا دریاچه نزدیک خود را به داخل کشیده و آن را به حرارت مورد نیاز ساختمان تبدیل می‌کنند.

اگرچه پمپ‌های حرارتی فعلی به خوبی کار می‌کنند و مناسب محیط ‌زیست هستند، هنوز برای پیشرفت و بهبود جا دارند. به طور مثال، مهندسان با استفاده از میکروتوربوکمپرسور به جای سیستم‌های معمول کمپرسور، توانستند نیاز به برق پمپ‌های حرارتی را ۲۰ تا ۲۵ درصد بکاهند که این موضوع به نوبه خود روی محیط زیست هم اثر مثبت می‌گذارد، زیرا این تربوکمپرسورها عملکرد بهتری داشته و ۱۰ برابر کوچکتر از ابزارهای پیستونی هستند. اما به‌کارگیری این اجزاء بسیار کوچک، به دلیل قطر کوچک آنها (کمتر از ۲۰ میلی‌متر) و سرعت چرخش سریع آنها (۲۰۰هزار بار در دقیقه)، هنگام طراحی پمپ‌های حرارتی کار چندان ساده‌ای نیست.

یک تیم تحقیقاتی از موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان سوییس، روشی ایجاد کرده‌اند که به وسیله آن می‌توان آسان‌تر و سریع‌تر این توربوکمپرسورهای کوچک را به پمپ‌های حرارتی افزود. آنها با استفاده از فرآیند یادگیری عمیق ماشین به نام رگرسیون نمادین (هوش مصنوعی) به معادله‌های ساده‌ای دست یافتند که می‌تواند ابعاد مناسب توربوکمپرسور مخصوص یک پمپ تخلیه را به سرعت محاسبه کند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : علم و تکنولوژی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)