سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» علم و تکنولوژی » فرود مستقل هواپیمای خودران

تاریخ انتشار : 1398/06/02 - 8:14

 کد خبر: 12947
 341 بازدید

فرود مستقل هواپیمای خودران

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از هواپیماهای موجود در جهان توانایی فرود مستقل را ندارند ولی این فرود به معنای واقعی کاملا مستقل نیست، زیرا تجهیزات کنترلی موجود در فرودگاه‌ها با ارسال سیگنال‌هایی به سمت هواپیما، خلبان را در هدایت و کنترل هواپیما در حین فرود راهنمایی […]

فرود مستقل هواپیمای خودران

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از هواپیماهای موجود در جهان توانایی فرود مستقل را ندارند ولی این فرود به معنای واقعی کاملا مستقل نیست، زیرا تجهیزات کنترلی موجود در فرودگاه‌ها با ارسال سیگنال‌هایی به سمت هواپیما، خلبان را در هدایت و کنترل هواپیما در حین فرود راهنمایی می‌کنند.

اما دانشمندان به تازگی آزمایش فناوری فرود کاملا مستقل را در فرودگاه شهر مونیخ انجام دادند. در این آزمایش یک هواپیمای ملخی کوچک توانست با استفاده از قابلیت‌های رایانه و هوش مصنوعی و بهره‌گیری از اطلاعات GPS به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به دریافت هیچ گونه امواج رادیویی از دستگاه‌های مستقل در فرودگاه فرود بیاید.

در سیستم فرود کاملا مستقل، هواپیما قادر است موقعیت مکانی دقیق خود و فرودگاه و میزان سرعت و شیب لازم برای فرود را تشخیص دهد و و با ایجاد تغییرات لازم در موارد مذکور فرود ایمن و با دقت را انجام دهد. البته این فناوری هنوز راه زیادی را تا تکامل پیش رو دارد.


برچسب ها :
دسته بندی : علم و تکنولوژی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)