سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی

خبرهای ویژه

» علم و تکنولوژی » توقف مرگ سلول‌های مغزی با فرمان شیمیایی

تاریخ انتشار : 1399/03/12 - 23:33

 کد خبر: 38638
 260 بازدید

توقف مرگ سلول‌های مغزی با فرمان شیمیایی

به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانمارکی برای اولین بار موفق به شناسایی یکی از سازوکارهای پیچیده مغز انسان شدند این سازوکار که به فرمان مغز مشهور است، باعث می‌شود که هر حیوان یا انسان برای پیچیدن به سمت راست یا چپ تصمیم بگیرد . مرکز کنترل انسان‌ها و حیوانات در زمان راه رفتن در نخاع […]

توقف مرگ سلول‌های مغزی با فرمان شیمیایی

به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانمارکی برای اولین بار موفق به شناسایی یکی از سازوکارهای پیچیده مغز انسان شدند این سازوکار که به فرمان مغز مشهور است، باعث می‌شود که هر حیوان یا انسان برای پیچیدن به سمت راست یا چپ تصمیم بگیرد .

مرکز کنترل انسان‌ها و حیوانات در زمان راه رفتن در نخاع آنها قرار دارد و این فرایند نیازمند ارتباطات دائمی و همیشگی با مغز نیست. این امر باعث می‌شود که افراد برای برداشتن هر گام نیاز به تفکر زیاد نداشته باشند. اما تا به حال فرایند و نحوه پیچیدن افراد و حیوان‌ها به سمت راست و چپ برای دانشمندان نامکشوف و مبهم باقی مانده بود.

توقف مرگ سلول‌های مغزی با فرمان شیمیایی

پژوهشگران در بررسی تازه خود بر روی موش‌ها موفق به شناسایی سلسله اعصابی در مغز این حیوان شده‌اند که مانند مرکز کنترل چرخیدن به سمت راست و چپ عمل می‌کند و مانند فرمان اتومبیل است. این سلسله اعصاب که در ساقه مغز قرار دارند، حاوی مولکولی به نام Chx۱۰ هستند که سیگنال چرخیدن به سمت راست یا چپ از طریق این مولکول به نخاع انسان منتقل می‌شود.

هر یک از سلسله اعصاب یادشده که در دو سمت مغز قرار دارند، تنها زمانی فعال می‌شوند که فرد یا حیوان قصد چرخیدن به آن سمت را داشته باشد. همین مرکز کنترل وظیفه کوتاه کردن گام‌های فرد و تنظیم جهت حرکت وی به سمت راست یا چپ را نیز بر عهده دارد. محققان می‌گویند سلول‌های Chx۱۰ حاوی یک موتور هم هستند که کل این سیستم را مدیریت و هدایت می‌کند.

پژوهشگران می‌گویند این کشف بزرگ موجب خواهد شد تا روش‌های درمانی تازه‌ای برای بسیاری از بیماری‌های مغزی، حرکتی، عصبی و غیره شناسایی شود.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : علم و تکنولوژی

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات

سامانه پیامکی


برزگران | مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ (سئو)